انیمه چیست؟

یک سبک از طراحی تصویرهای کارتونی که اصالت آن در آثار کمیک ژاپن است. انیمه معمولا در فضای تیره یا بلعکس پر از رنگ همراه با شخصیت های اغراق شده شکل می گیرد. درونمایه انیمه های ژاپن بر اساس تاثیرات عشق و جنگ یا مرگ برای انسان های خارق العاده ای است که در مسیر پیرنگ قصه شخصیتی پویا از خود بروز می دهند و افسانه ها شکل می گیرد.

ساختار معماری در انیمه
آنچه که به طور مشترک در قصه بسیاری از انیمه های ژاپن رخ می دهد شکست در ساختار فضای زندگی انسان های افسانه ای تحت تاثیر خرابی و ویرانی های به وجود آمده حاصل از جنگ است.
از آنجایی که ما بنا به تعریفی معماری را ساختار نظام مند می دانیم لذا هنر روایتگران انیمه های ژاپنی در بازآفرینی و انعطاف ساختارهای از هم فروشکسته معماری پس از لطمه های وارد آمده از جانب انسان شر است. چنانچه همواره و در نهایت خیر بر شر پیروز از میدان خارج می شود.

تمرین
قلعه متحرک هاول انیمه ژاپنی اثر هایایو میازاکی کارگردان کهنه کار در خرق عادت است. ما در تمرین اول کلاس های موشن دیاگرام موتیف های انیمه را تفسیر و تحلیل می کنیم. پس از این هنرجویان به واسطه مهارت هایی که از طریق نرم افزارهای مرتبط کسب می کنند با ذوق و خلاقیت شخصی خوانش می کنند. ما به تدریج آثار جذاب هنرجویان را در صفحه اینستاگرام موشن دیاگرام با شما به اشتراک می گذاریم. باشد که دری باز شود به روی رشد خلاقیت و تولید آثار هنری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *